Oprogramowanie HR

Czym jest Oprogramowanie HR – aplikacja mobilna?

Aplikacja mobilna jest rozwiązaniem informatycznym, dostępnym dla wszystkich pracowników. Dedykowana do inicjowania, rejestrowania i wspomagania rozwoju Pracowników na wszystkich poziomach zarzadzania. Opiera się na standardach i wytycznych danej organizacji. W pierwszej fazie opiera się na rozwiązaniach web (logowanie za pośrednictwem strony internetowej), następnie jest budowana i rozwijana w oparciu o końcową dystrybucję mobilną (możliwą do uruchomienia z poziomu środowisk Android i IOS).

Cel nadrzędny

Wspomaganie zarzadzania zasobami ludzkimi poprzez inicjowanie, wspomaganie, rejestrowanie zdarzeń i administrowanie w ramach programu oceny i rozwoju Pracowników na wszystkich poziomach zarządzania.

Cele wdrożenia aplikacji mobilnej

  1. Usprawnienie procesu okresowej oceny pracowników
  2. Usprawnienie procesu zgłaszania kandydatur do programu rozwoju Pracowników
  3. Usprawnienie procesu rejestracji zdarzeń w ramach programu rozwoju Pracowników
  4. Usprawnienie komunikacji pomiędzy interesariuszami w ramach programu rozwoju Pracowników
  5. Ułatwienie pozyskiwania informacji zwrotnej w ramach realizacji zadań diagnostycznych (np. ocena przełożonego, ocena 180 stopni, realizacja testów związanych z analizą potencjału
  6. Zwiększenie efektywności finansowej w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  7. Umożliwienie wszystkim pracownikom samozarządzania własnym rozwojem
  8. Usprawnienie procesów personalnych

Korzyści dla organizacji

  • Ograniczenie kosztów administracyjnych
  • Zwiększenie efektywności komunikacji w organizacji
  • Zwiększenie transparentności przebiegu programu rozwoju Pracowników
  • Ograniczenie kosztów związanych z przeprowadzaniem koniecznych analiz i badań w ramach programu rozwoju Pracowników
  • Zwiększenie skuteczności oceny potencjału rozwojowego osób objętych programem
  • Zwiększenie skuteczności administracji, kontroli programu
  • Zwiększenie poziomu partycypacji uczestników programu
  • Umożliwienie pełnej komunikacji z interesariuszami (użytkownikami)
  • Zwiększenie sprawności procesowej obszaru HR

Funkcjonalności podstawowe

  • Ocena pracownicza
  • Identyfikacja potencjału pracownika
  • Identyfikacja indywidualnej ścieżki rozwoju pracownika
  • Wskazanie na kryteria awansu poziomego, pionowego i specjalistycznego – identyfikacja poziomu realizacji kryteriów
  • Budowanie bazy wiedzy – słownik pojęć, mapa ekspertów, materiały szkoleniowe, testy pre-post, linki do modułów szkoleniowych
  • System punktów – development (za aktywności związane z rozwojem)

Funkcjonalności w zakresie zarządzania procesem szkoleniowym

  • Automatyczne tworzenie list uczestników szkolenia
  • Automatyczne komunikowanie – przypomnienie o szkoleniu i wszelkich zmianach (miejsce, termin, godziny)
  • Elektroniczna ewaluacja z pushem – jeśli ktoś nie wypełnił – przypomnienia na e-mail
  • Szkolenia last minute – generowanie informacji o zwolnionym miejscu i automatyczne przypisanie nowego uczestnika (wraz z informacją e-mail i do kalendarza Outlooka)
  • Możliwość przeglądania materiałów szkoleniowych (elektronicznie- prezentacja, przewodnik)
  • Możliwość wglądu do opinii o szkoleniach – ocena ogólna
  • Wspomaganie procesu ze strony firm realizujących (feedback od trenera, listy uczestników przesyłane automatycznie, przypomnienia itd.)
  • Ewaluacja wiedzy uczestników – testy wiedzy (możliwość – pre post w uzasadnionych przypadkach)
  • Wspomaganie zarzadzania dokumentacją – archiwizacja list szkoleniowych, generowanie certyfikatów itd.
  • Możliwość zgłaszania chęci organizacji szkolenia wewnętrznego
  • Linki do treści – szkolenia e-lerningowe itd.

Uzasadnienie ekonomiczne

Dlaczego to się opłaca?

szkolenia last minute

~20%

Możliwe zwiększenie efektywności wykorzystania budżetu szkoleniowego poprzez efektywne zarządzanie listą rezerwową – nawet na 1 dzień przed dniem szkolenia.

oszczędność czasu

-200 h

Dzięki automatyzacji procesów organizacji i komunikacji szkoleń – możliwa oszczędność czasu pracy działu HR, a także ograniczenie ryzyka popełnienia błędu.

Testy samooceny

-150 zł/ os.

Dostęp do ~20 testów samooceny potencjału. Przy założeniu rynkowej wartości testu 150 zł – przy grupie np. 50 użytkowników – oszczędność nawet 150 000 zł/ rocznie.

ewaluacja szkoleń

-30 min

Oszczędność czasu i automatyzacja procesu oceny szkoleń. Przy założeniu uczestnictwa 2 x w roku w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych każdego uczestnika.

własna ścieżka rozwoju

-500 zł/ os.

Wykorzystanie narzędzi do budowy własnej ścieżki rozwoju zawodowego (wartość rynkowa usługi ~ 500 zł / pracownik), przy założeniu 50 użytkowników/ rok – 25 000 zł/ rok.

job rotation

-2000 zł

Funkcjonalność „Job Rotation” oraz transparentność (kwestionariusze, opis procesu i jasne kryteria) procesu pozwalają zaoszczędzić czas.

Przykładowe moduły

  • Okresowa ocena pracownicza
  • Onboarding 4.0
  • Diagnoza potencjału – testy
  • Moja ścieżka rozwojowa – planowanie
  • Zarządanie szkoleniami (automatyzacja)
  • e-HR Business Partner
  • Baza wiedzy
  • Testy wiedzy
  • Ocena 360 stopni
  • Słownik pojęć – dla organizacji
  • Idea Management – wnioski racjonalizatorskie
  • CSR 4.0 – pomiar
  • Wolontariat pracowniczy
  • Komunikacja 4.0
pOMAGAMY WDRAŻAĆ OCENĘ PRACOWNICZĄ W ORGANIZACJACH

Czym jest proces oceny pracowniczej?

To innowacyjne, autorskie i kompleksowe rozwiązanie przygotowujące organizację do wdrożenia oceny pracowniczej. Dobrze funkcjonujący proces oceny dostarcza wartościowych  informacji, które pozwalają podsumować bieżące wyniki pracy, a także zaplanować zadania na przyszłość oraz określić, w jakim kierunku powinni rozwijać się Pracownicy.

Kryteria oceny, program kursów e-learningowych oraz treść szkoleń dla kadry zarządzającej zawsze dostosowujemy indywidualnie do kluczowych elementów kultury organizacyjnej, w tym do strategii, celów, misji oraz wartości organizacji.

1. Aplikacja on-line do oceny pracowniczej

Aplikacja do oceny pracowniczej – narzędzie służące do przeprowadzenia procesu oceny pracowniczej za pośrednictwem elektronicznego formularza. Może zawierać następujące etapy:

  • Samoocena pracownicza
  • Ocena przełożonego
  • Ocena wspólna –uzgodniona podczas rozmowy oceniającej
  • Dodatkowe funkcje – na życzenie klienta (np. dodatkowe aktywności pracowników, pytania rozwojowe dla pracowników itp.)

2. Kurs e-learningowy dla Pracowników

Kurs e-learningowy – jest autorskim szkoleniem z treściami, które przygotowują odbiorców do procesu oceny pracowniczej. Treść dopasowana do danej organizacji i jej potrzeb. Np.:

  • Znaczenie oceny pracowniczej
  • Przebieg procesu oceny pracowniczej
  • Standardy i dobre praktyki w procesie oceny
  • Kompetencje i samoocena
  • Rozmowa oceniająca – przebieg
  • Instrukcja działania aplikacji
  • Błędy w procesie oceniania

3. Szkolenia dla kadry zarządzającej

Szkolenie z prowadzenia rozmów oceniających dla kadry zarządzającej – program szkoleniowy w wymiarze 8 h dla jednej grupy (do 10 osób). Cele szkolenia:

  • Pozyskanie wiedzy z zakresu standardów prowadzenia rozmów oceniających
  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów oceniających
  • Poznanie dobrych praktyk w ramach prowadzenia rozmów z pracownikami
  • Poznanie zasad udzielania informacji zwrotnej

Zachęcamy do kontaktu z nami, abyśmy mogli znaleźć odpowiednie rozwiązania dopasowane do Państwa organizacji